sniadania 76 wyniki

Kakałko biegacza czyli domowa gorąca czekolada

Większość dnia spędzamy obecnie na świeżym, mroźnym powietrzu. Po południu zmęczeni aktywnością fizyczną (narty i bieganie) mamy ochotę na coś rozgrzewającego i smacznego. Ponieważ tym razem nie zabrałam na nasze ferie zimowe ani karobu, ani kakao, musiałam czarować z tymi składnikami, które miałam pod ręką. Tak powstało "kakałko biegacza" czyli gorąca, domowa czekolada. Można ją wzbogacić o dodatek cynamonu lub ostrej papryki, ale ponieważ podawałam ją także mojemu alergikowi, bezpieczniejsza była wersja bez.

Jajko po benedyktyńsku na grzance (nie dla Alergika)

Na śniadanie dla mojego męża narciarza przygotowałam jajko po benedyktyńsku, którym zajadaliśmy się podczas wakacji na Dominikanie. Tam podane było z kawiorem:) Postanowiłam odtworzyć to danie w domu już bez kawioru za to z dodatkiem avocado. Jak je zrobić podpytałam hotelowego kucharza. Zastosowałam oczywiście zdrowsze składniki! Takie śniadanie można przygotować ukochanej osobie w zbliżającym się Dniu Zakochanych. Robi się je bardzo szybko a jest efektowne, pożywne i smaczne.

Śliwki pod kruszonką z płatków quinoa

W ostatnim czasie mam możliwość przetestowania produktów australijskiej firmy Orgran, której dystrybutorem jest Bezglutenowy Świat. Z ich dużej oferty wybrałam tym razem asortyment, który może ułatwić życie zabieganym osobom, które nie zawsze mają czas na domowe przygotowanie śniadaniowych owsianek, a które muszą lub chcą odżywiać się bez glutenu, bez mleka, bez jajek i bez drożdży. Do przygotowania mojej kruszonki wykorzystałam dwa produkty: owsiankę oraz płatki śniadaniowe z dodatkiem mąki z quinoa czyli komosy ryżowej.

Wegański omlet bez jajek

Nie sztuką jest zrobić omlet z jajek, ale wegański omlet to już wyzwanie. Swój pierwszy przepis na wegański omlet bez jajek umieściłam w książce "Mama Alergika Gotuje. Tradycyjnie". Ten omlet na zdjęciu powstał jeszcze podczas wakacji. Można go przygotować z dodatkiem różnych grzybów. Ważne jednak, aby nie podawać go małym dzieciom, gdyż grzyby w ich diecie nie są zalecane, także z uwagi na bezpieczeństwo.

Owsianka jarmużowa z arbuzem

Codziennie inna wersja śniadaniowej owsianki. Zależnie od tego jakie składniki mam pod ręką powstają jej nowe smaki.

Jagodzianki orkiszowe wegańskie

Lato a zwłaszcza lipiec, to czas jagód. Jagody i borówki bardzo rzadko uczulają więc tym bardziej warto aby alergicy cieszyli się ich cennymi wartościami. Jagody to nasz polski „superfood”, sę bogate w antyoksydanty i witaminę C.

Domowy budyń waniliowy

Domowy budyń waniliowy nie jest skomplikowany. Przygotujemy go w 10 minut i mamy pewność, że podajemy rodzinie zdrową wersję tego dania.

MAGiczna owsianka szpinakowa

Kolejna wersja MAGicznej owsianki dziś w postaci „przemytnika” zielonych liści. Idealna na śniadanie i jako wzmocnienie po biegu.

Tosty francuskie bez mleka i jajek

Tosty francuskie przygotowuję zwykle na niedzielne śniadanie. Wakacyjne dni mijają tak jakby niedziela była codziennie.

Owsianka arbuzowa

MAGiczne owsianki sprawdzają się w każdej sytuacji. Możemy przygotować je na ciepło lub zimno. Możemy użyć różnych płatków i różnych owoców czy warzyw.