dania-z-owocami 149 wyniki

Kulki supermocy

Kulki Supermocy dedykuję wszystkim wspaniałym, silnym i wytrwałym KOBIETOM, które każdego dnia jak menadżerowie wielkich organizacji zmagają się z wieloma zadaniami, rozwiązują przeróżne problemy, dbają o rodzinę, walczą o swoje prawa, realizują marzenia i wychowują następna pokolenia. Oby nigdy nie zabrakło nam sił, jasności umysłu przy dokonywaniu wyborów i kobiecej intuicji!

Domowa wegańska czekolada karobowa z truskawkami

Moja wersja czekolady to wyrób czekoladopodobny, zdrowy i odpowiedni dla wielu alergików. Nie zawiera ziaren kakaowca ani masła kakaowego. Powstała na bazie łatwo dostępnego oleju kokosowego i karobu w proszku, który jest zamiennikiem kakao w diecie alergików. Wydawałoby się, że połączenie w sumie dwóch składników nie powinno sprawiać kłopotów ale dziś już wiem, że kilka czynników ma duże znaczenie by eksperyment się powiódł.

Muffinki śniadaniowe

Z połączenia 3 głównych składników powstały babeczki, które możecie zjeść na śniadanie, zapakować dziecku do szkoły lub zabrać w podróż. MAGiczne muffinki śniadaniowe nie zawierają mleka, jajek, glutenu ani innych alergenów. Przygotowuje się je w dziecinnie prosty sposób. Dlatego podobny przepis umieściłam także w mojej nowej książce MAG Z Dziećmi sezon jesień/zima, nad którą obecnie pracuję.

Morwa biała w czekoladzie

Własnoręcznie wykonane prezenty są wyrazem bliskości i miłości. Morwa biała w czekoladzie przygotowana domowym sposobem to prezent bardzo prosty w wykonaniu. Do jej przygotowania możemy zaangażować także najmłodszych. Zapach rozpuszczonej czekolady i tak zapewne je przywoła do kuchni. Postarajmy się o ciemną wegańską dobrej jakości czekoladę. Suszona morwa jest słodka, nie potrzeba dokładać do niej słodkiej czekolady. Takie smakołyki możemy przygotować także na bazie innych suszonych owoców czy dozwolonych orzechów. Zapewniam, że ich domowa produkcja będzie o wiele tańsza niż zakup gotowych paczuszek z czekoladowymi owocami. Niestety danie to nie nadaje się dla osób z alergią na kakao.

Kulki żurawinowe bez pieczenia

Pomysł na deser, który możesz zrobić z dziećmi. Zamiast żurawiny użyj rodzynki, zamiast siemienia lnianego większ ilość ziaren słonecznika lub dodaj pestki dyni. Możesz też dodać karob w proszku i sprawić by pralinki nabrały czekoladowego smaku. Ważne, by spróbować zdrowej wersji słodkości.

Dyniowy deser chia i 5 urodziny MAG

Halloweenowy poranek to jednocześnie urodziny bloga MAG. Już piąty rok gromadzę dla Was przepisy bez mleka, jajek, soi, orzechów, kakao, miodu, glutenu i cukru oraz dzielę się swoim doświadczeniem mamy alergika. Decydując się na założenie bloga miałam jeden cel i wiele wątpliwości. Dziś wiem, że moja praca ma sens, a wszelkie wątpliwości dawno już nie goszczą w mojej głowie. Moje czarowanie zamieniło się w pasję. Dziękuję za to, że zaglądacie do mnie, korzystacie z przepisów i stale jesteście ze mną w kontakcie. Każde słowo uznania jest dla mnie ogromnym wsparciem i bodźcem do dalszego czarowania.

Śliwki pod kruszonką z płatków quinoa

W ostatnim czasie mam możliwość przetestowania produktów australijskiej firmy Orgran, której dystrybutorem jest Bezglutenowy Świat. Z ich dużej oferty wybrałam tym razem asortyment, który może ułatwić życie zabieganym osobom, które nie zawsze mają czas na domowe przygotowanie śniadaniowych owsianek, a które muszą lub chcą odżywiać się bez glutenu, bez mleka, bez jajek i bez drożdży. Do przygotowania mojej kruszonki wykorzystałam dwa produkty: owsiankę oraz płatki śniadaniowe z dodatkiem mąki z quinoa czyli komosy ryżowej.

Komosa ryżowa z winogronami

Komosa ryżowa z winogronami to połączenie słodkiej cebuli i winnych winogron z wytrawną komosą ryżową. Danie to powinno posmakować także dzieciom. Komosa ryżowa to tzw. pseudozboże, wytwarza nasiona bogate w skrobię ale zbożem nie jest. Posiada wysoką zawartość białka, zawiera wszystkie aminokwasy, w tym egzogenne, czyli te, które należy dostarczyć do naszego organizmu wraz z pożywieniem. Zawiera magnez, żelazo, cynk i potas. Stanowi źródło witaminy E i z grupy B Na komosę ryżową powinny uważać osoby uczulone na grykę.

Owsianka jarmużowa z arbuzem

Codziennie inna wersja śniadaniowej owsianki. Zależnie od tego jakie składniki mam pod ręką powstają jej nowe smaki.

Gruszki karmelizowane bez cukru

Podczas naszych wakacji nad morzem przygotowałam deser z tapioki. Tym razem podałam go z dodatkiem karmelizowanych gruszek. Gruszki karmelizowane w melasie są bardzo słodkie mimo, że nie zawierają cukru.